onsdag 16 december 2009

Från den ena dagen till den andra


I måndags när vi gick till skogen med barnen var det barmark och....



.....I går morse mötes jag av detta- hahaha mysigt med bil! När jag äntligen kunde ta mig iväg mot jobbet, något sen kom jag inte längre än 2 minuter bort. Där stod en bil mitt i rondellen och blockerade trafiken. En tapper jäkel försökte putta på en en annan stod på gasen. Tredje och fjärde stod mest och tittade på. Hjulen spann mer och mer och köerna blev längre och längre. Till slut, 10 minuter senare och med hjälp från person tre och fyra kunde vi i sakta mak ta oss vidare. Bilen som var orsaken till det hela slirade vidare och det var nog inte bara jag som gissade på att det var sommardäck på den bilen.

På jobbet var det muntra barn och massa snö!
Mer muntert blev det på eftermiddagen då vi fröknar i Granen hade sista gemensamma mötet för terminen. Buffé blev det och det höjde stämningen rejält på mötesdeltagarna.


Det bjöds på ost och kex, chokladbiskvier, mozartkulor, pizzabullar, polkagrisar och choklad.

Inga kommentarer: