lördag 10 januari 2009

Japan

Japanresan har jag ju redan babblat så mkt om här. Men en sak tänkte jag nämna i alla fall. Inför min resa hade jag storslagna planer på att shoppa massa saker eftersom jag hade fått snåla under sååå lång tid. Så blev inte fallet. Jag tror att det berodde dels på att jag var så sjuk under större delen av resan så att jag inte orkade läggga energin på att kolla efter prylar. Men även för att jag inte hade fått shoppa annat än mat och annat som bara var viktigt under nästan ett år. Jag hade helt enkelt inte fått igång "behovsknappen! :).
Jag har inte riktigt fått igång den än. Jag märker att jag har fått en helt annan inställning till saker, vilket är en riktigt skön känsla. Givetvis tillåter jag mig att köpa mer saker nu än under förra året, men jag känner inte att jag behöver så mycket.
En skillnad är att jag inte håller på med storkok längre och jag behöver inte planera allt i samma utsträckning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast storkok är ju extremt smidigt när det ligger packat och klart i frysen! Så några fler storkok blir det väl!

Annso sa...

Okejdå Emma- det blir det säkert :) Köttfärssås är ju lika lätt att göra lite som mycket

Anonym sa...

Just det!
(Host host, nu får den här influensan snart släppa greppet om mig. Börjar bli aningen tröttsamt.)