fredag 9 januari 2009

fattigdom och elende

Ja 2008 var väl inte ett år att minnas när det gäller shopping. Nä, alla mina pengar gick åt till att betala de förbannade körlektionerna, spara pengar till handpenning på bilen samt att gneta ihop till japanresan.
Men det var bara att gå tillbaka till studentstadiet och stå med storkok och matlådor.
Under perioden maj- augusti cyklade jag till o från jobbet, där sparade jag en hel del pengar. Tur för mig att jag faktiskt tycker om att cykla,
Lite skadad blev jag nog ändå när det gällde att spara pengar. En dag under semestern skulle jag till Uppsala och träffa Myran och gå på bio med henne. Jag bestämde mig att cykla till Uppsala för jag hade ju inga andra planer den dagen. Sagt och gjort. Med ryggsäck med ombyte och handduk trampade jag iväg. En riktigt härlig tur hade jag.
Väl i Uppsala smet jag in på toaletten på biblioteket där jag tvättade av mig och bytte kläder.
Efter bion gick vi ut och käkade och eftersom jag hade sparat in massa busspengar kunde jag tom ta två öl till maten- hihi!!!
Hemfärden blev ngt svettigare. Den dagen var det inte ett moln på himlen så det var stekande hett. Ja, lite skadad blev jag nog men jag kan faktiskt tänka mig att göra om det i sommar. Fast då kanske jag kan ta cykeln på bussen hem i alla fall.

1 kommentar:

Tedorian sa...

Tycker det var strongt, under soldat provet gick vi med full stridspackning Uppsala - Enköping. Jag och åtta kamrater till fick medaljen resten åkte med bagarn i Örsa 04:00 på morgonen.@@