fredag 9 januari 2009

Bilen

Under tiden jag övningskörde, särskilt efter min första uppkörning som jag så surt kuggade kollade jag på bilar på nätet. Jag blev efter ett tag ganska så säker på både vad jag inte ville och vad jag ville ha när jag väl fick mitt körkort. Jag skulle varken ha kombi eller halvkombi. Inte heller skulle jag ha en blå bil. Nä, en liten söt bil som gärna hade en inte allt för vanlig färg. Nissan eller Tyota var de bilmärkena jag hade fallit för. Utseendet är ju jätteviktigt ;)
Jag hade också bestämt mig för att så snabbt som möjligt skulle köpa bil när kortet var mitt. Jag körde upp på en torsdag, måndagen efter hade jag köpt bilen och på fredan fick jag den. Jag provkörde bara en annan bil innan jag blev fast för den som jag köpte.
Så, nu har jag en blå halvkombi- det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag är jättenöjd med min bil och jag känner mig trygg när jag kör den och det är ju viktigare än färg. Måste ändå erkänna att jag tycker om färgen, trots att den är blå. Sportblå metallic som färgen heter :)

Inga kommentarer: