fredag 9 januari 2009

Reflektion 2008

Det är väl dags att göra en tillbakablick på året som gått.
De stora sakerna är ju som vi alla vet- Körkort, bil och Japan.

Om vi börjar med körkortet. En stor eloge till alla som stod ut med mig och mitt evinnerliga tjat om dragläge hit och rondelångest dit.

Det var ju minst sagt många upp och nedgångar under min resa. Jag minns så väl min första lektion. Min bilskollärare Hans körde ned oss till hamnen där jag vid 34 års ålder fick starta en bil för första gången. "Hjälp, jag är snart uppe i 40" vet jag att jag hojtade. Jag vet också att jag sa att jag aaaaaldrig skulle våga åka på motorväg- men eftersom jag nu har mitt körkort passerade jag den spärren också.

Jag minns även första gången jag skulle svänga höger från en korsning. Nu vill jag att vi ska komma ihåg att det var ju inte den mest trafikerade korsningen i Enköping utan en lite korsning nere vid hamnen där bilarna som kommer från vänster åker på en väg som svänger åt vänster eller rakt fram, förbi "min" korsning och 99 % av alla bilarna ska inte åka rakt fram och korsa min väg utan de ska vidare på vägen som svänger åt vänster. MEN där fick jag jättestress och ville vänta på alla bilar jag såg. Även om de var en mil bort :) ..
Nåja, jag fick till den biten också till slut, precis som jag fick till allt annat jag skulle kunna till uppkörningen.
Men jag är fortfarande lite väl omständig när jag parkerar. Rondellångesten börjar så smått lägga sig och jag tänker inte "jag kör bil" hela tiden när jag är bakom ratten....
...Fortsättning följer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat med körkortet! Du fixade det! Ser fram emot att få läsa reflektionerna om bilen och Japan också!

Myran sa...

Duktig var du med slit & släp & budget!!
jag är så avis på dig som har ditt kort... jag vill också, snaaaart!!! :) känns lite konstigt att en dag är man där med kortet i hand för som det är nu emellanåt känns det ju som det är 100 lektioner kvar. men det är det ju inte :)