måndag 8 augusti 2011

112

Ikväll då jag var på väg hem från en trevlig musikupplevelse i Skolparken fick jag se hur det kom svart rök från ett plank på den skolgård alldeles där jag bor. Jag tog mig dit och insåg att detta var inget jag kunde ta hand om, utan jag ringde (för 3:e gången i mitt liv, vad jag kan minnas) 112 och berätta läget.
När jag ringde glödde det bara vilket jag berättade, men medan vi pratade så minns jag hur jag spontant ropade till
- Men oj!! nu kommer det lågor du! Det här kan inte jag göra ngt åt. Eller ska jag kasta sand på?
Det tycker killen jag pratade med att jag skulle göra. Så där sprang jag fram och tillbaka och kastade sand. Eller grus var det nog. Lågorna fick jag bukt på, och då brandbilen kom var det fortfarande kraftig rök och massa glöd.
Jag hälsade på brandmännen och frågade om jag kunde gå, det fick jag. Så nu halvligger jag i här i soffan och känner mig lite stolt över mig själv.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Wow! Ja, otroligt stolt skall du vara. Bra jobbat =)

Annso sa...

Tack!!! :)