fredag 7 januari 2011

Stockholm


I onsdagskväll åkte jag till min kära faster i Stockholm för lite kvalitetstid och för lite shopping.


Tänk att man kan bli så glad av ett nytt diskställ. Men det är jag då jag länge har sökt efter ett nytt, rött med just den här formen. Gissa, va mycket roligare det blir att diska nu :)




Efter massa pulsande i snöovädret hittade vi först god mat i gamla stan, sen fikade vi oss torra inne i centrum.

Resan hem startade inte lika smidigt som på vägen till huvudstaden. Ingen info på skärmarna om vilket spår vi skulle gå till. Efter ett tag- en röst " tåget till bla bla bla inkommer snart till..... Inget händer... lite senare "spårbyte...." Gissa om vi blev snopna när tåget något försenat rullar in och loket endast har 2 vagnar, till alla oss som ville med. Nåja, jag trängde mig på och norpade en av sittplatserna.

Väl hemma fick jag skotta loss bilen som var till hälften inplogad (hur tänkte plogbilen här?)
Det var inte bara jag som stod och grävde i snöyran hemma på Drottninggatan, utan jag såg ialla fall tre till som muttrande grävde bort höga snövallar. Inte bara vid sidan om sina bilar, utan även för oss som skulle bli tvungna att backa ut, fick ta bort stooora snöhögar. Men man ska alltid hitta det positiva i eländet- gratis träning en kvart- tjo!!

Inga kommentarer: