torsdag 18 mars 2010

Det är inte mycket som går min väg just nu. Från att ha haft huvudvärk från och till i två veckor blev jag i fredags tjock i halsen och småsnuvig. Vilade och mådde bättre så jag jobbade mån-onsdag. Eller i går jobbade jag bara till lunch då jag fick världens migrän vid vänster öga (där migränen alltid sätter sig hos mig) och rösten började svika. Sen tog det bara två timmar så var rösten nästan borta. Idag är det värre och vårdcentralen säger- "prata INTE" Så här sitter jag och mår "bra" men kan inte prata. Småsnuvig är jag, men inget som jag hade varit hemma för. TRÅKIGT!!! Dessutom är det sämsta läget att vara hemma då vi har börjat med våra utvecklingssamtal och nu ligger jag två samtal back.
Och för att strö salt i såret ytterligare kunde jag inte träna miniorerna i går kväll. Det hade nog varit lite svårt att stå och "skrika" utan röst. Sen var jag ganska svag efter migränattacken också. Så, nu har jag gnällt klart och tänker ta mig en kopp kaffe i tystnaden. Saknar t.o.m. alla "fröööken" :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dej som inte har någon röst !!! Krya på dej och en lite helgkram Stina

Annso sa...

Tack!!! Tycker lite synd om mig själv faktiskt. Jag är ju inte sjuk, men får knappt fram ett ljud. "Ursäkta" sa sköterskan i telefon, jag vet inte hur många gånger. Och ändå tog jag i från tårna för att få fram ngt ljud :) Kram tillbaka!

Myran sa...

stackare..låter inget kul alls! speciellt inte när det är så långdraget..... hoppas du kryar på dig snart men det kanske du redan gjort? här är allt bra annars, lilla gubben mest äter o sover. hoppas vi kan ses typ snart, kraaam!

sara sa...

hej, att tappa rösten kan vara symptom på stress, speciellt om ditt allmäntillstånd är ganska ok.

tänk på det, och att verkligen inte prata, det kan ge permanenta skador på stämbanden.

välmenande råd från förbipasserande främling.