måndag 15 februari 2010

Mamma och jag

Helgen har gått i ilfart. Efter jobbet i fredags åkte jag ner till mamma för en, trodde jag lugn helg. Så blev inte fallet :) Ja, det var väl inga direkt jobbiga saker och jag gjorde dem gärna, men vilan jag hade sett framemot får jag ta en annan helg.
Mamma och jag har röjt i husets två kattvindar och åkt till miljöstationer. Vi har plockat ner massa saker i loppislådor. Vi har slagits med folk på ikea och letat och hittat nya termobyxor till mig. Jag har provat säkert 20 olika jackor utan att bli helt nöjd. Så det får jag leta vidare efter. Av ngn anledning är det väldigt utplockat i affärerna på just varma jackor och byxor - haha! Vi har skottat snö från tak och flyttat ett glasskåp från ett rum till ett annat samt burit upp ett bord till övervåningen och ned ett annat från övervåningen.
Sen har vi vi åkt runt och njutit av det vackra snölandskapet och fikat och ätit gott.

Söndagen hemma blev inte vidare lugn den heller. Då tvättades det och städades det, sen somnade jag på soffan :)

Inga kommentarer: