torsdag 11 februari 2010

logistik och broderi

Idag har jag varit på syjunta hos kollegan Anne-Lie. När jag först fick höra talas om att det skulle bli av, tänkte jag inte alls bjuda in mig själv, tills jag kom på det broderi jag startade för ett bra tag sen. Så, jag gjorde det, bjöd in mig själv alltså :)
På syjuntor blir man bjuden på mat och idag blev det mumsig sparrissoppa med bröd. Camilla, en av oss tappra deltagare hade med sig stoora goooda kardemummamuffins.
Mellan broderier och virkning bjöds det på trevligt samtal och många sköna skratt och vi var alla rörande överens om att detta ska vi göra snart igen. Och det kanske är just detta forum som kommer leda till att Linus får sin adventsskalder innan ha blir tonåring.

För övrigt är det lite smått kaotiskt på jobbet med sjuk personal, ledig personal, sjukskriven personal, kursande personal, vabbande personal.... Men nästa vecka är en ny vecka och den kan inte bli värre än denna, väl?!
Snart är det läge för nobelpriset i logistik för oss som fortfarande är på plats på jobbet :)

Inga kommentarer: