fredag 26 december 2008

Annandag jul

Julen 2008- Jag hade det lugn och skönt hos min faster Inger i Sthlm. Dan före julafton tog jag tåget till storstan., jag valde bort att trängas med alla bilister den här gången :) Kvällen innan julafton var lugn, så även julaftonsmorgonen. Kl 11 befann vi oss i Immanuelkyrkan och deltog i en julgudstjänst. Mycket vacker musik, sång och textläsning under en dryg timme. Mest imponerad blev jag av en 8-årig tös som spelade fiol. I kyrkan stod även orgel som inte gick av för hackor.




Väl hemma blev det julgröt och skinkmacka sen lite vila innan Kalle-Anka och ett tårfyllt "Kan du vissla Johanna?"
Lite glögg och lussekatt till teven givetvis .

(jag var riktigt flitig efter gröten. Nu är alla mina foton sorterade i datorn under flikar 06, 07 och 08)

Sen kom tomten..... Följt av julmiddag med bland annat världens godaste paj- grönkålspaj med rostad mandel M U M S!!!!



På juldagen tog vi en lång och välbehövlig promenad. Vi gick till det område som Inger ska flytta till månadsskiftet februari/mars.



Efter lunchen åkte vi till Trångsund och hälsade på Björn, Helena och Linus.
Kolla in vilken häftig tröja jag fick i julklapp av dom.



Linnet under koftan fick jag av Inger- Det blev snabbt en favorit.










Inger fick givetvis ett Lullullhjärta hon med =)
Men nu får det vara nog med pepparkashjärtan för i år


Ett doftljus var en av sakerna som Inger fick av mig. ( Ni som var med på ljuspartyt känner säkert igen ljuset) Vi ska även någon gång under nästa år gå på teater eller liknande i Uppsala eller Enköping

Inga kommentarer: