lördag 23 oktober 2010

Behöver bara skriva av mig

Hur ofta frågar du folk -Men! varför vill du ha barn? Inte allt för ofta antar jag. SLUTA då fråga mig om varför jag inte vill ha barn. Jag har ju samma känsla, fast tvärtom :)
Senast igår fick jag frågan och då frågade jag med ett leende - Men varför skaffade du barn och fick till svar- Eh, ja just det, jag förstår precis :)

Jag älskar barn och fascineras av dom. Barn gör mig glad och utmanar mig till att bli en bättre vuxen.
Jag älskar min gudson, syrrans grabb (som visserligen inte i samhällets ögon är ett barn längre då han har fyllt 18 år-ojoj!!), ungarna på jobbet och mina vänners barn.
Jag är inte mindre lycklig för att jag inte har egna barn.

En äldre kvinna i min släkt tycker att jag är egoistisk pga mitt val. Jag svarade henne sist att då är det väl bra att jag inte skaffar ett barn jag inte vill ha - Nu har jag inte fått frågan av henne mer.
Nu ska jag inte gnälla mer. Jag kan väl förstå att frågan ställs, men jag blir lite trött ibland och då är det ju bra att jag har bloggen att skrika i.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Jag tycker inte man skall behöva ta att folk frågar sånt, för jag tycker inte att folk skall fråga sånt. Det finns väl få saker som är så privata...alla fattar sina egna beslut utifrån sina egna behov och önskningar och sedan är det inte mer med det.

Jag blir arg av integritetskränkande frågor. Jag kan inte hjälpa det, jag blir det. Just frågor om barn och förhållanden får mig att se rött. Ingen skulle ju liksom fråga vad man tjänar så varför tycker de att de får fråga om sådana saker...