måndag 8 mars 2010

Balsam för själen

Helgen började inte så bra, småskruttig och febrig på fredagen :( sov mest hela kvällen.
Men lördagen bjöd på piggare kropp och jag tog mig till frisören som planerat. Efter det åkte jag tillsammans med mamma och mormor hem till syrrans grabb, Sebastian som firade sin 18årsdag. Sen var jag helt slut och vilade upp mig framför teven för att ladda inför söndagen som..

...tillbringades i Västerås med "friskvårdsgänget" Den här dagen hade varit inplanerad länge så jag är glad att jag inte blev ordentligt sjuk och behövde ställa in... igen....

fina vännerna Jill, Malin och Marin

Vi började med att svida om till sköna rockar och tog plats för att fika. Kaffe och kladdkaka och massa prat och skratt.




Sen var det dags för kurbad för min del. Jag möttes upp av min spaterapeut och jag leddes in i ett vackert och varmt rum där ett kar stod och bubblade. Det är svårt att visa hur mysigt det var, ni får föreställa er att det är mörkt i rummet. Innan jag fick krypa ner i karet fick jag välja doft på oljan/skummet - vildblomma blev det, som visst skulle vara avkopplande och utrensade. Och nog var den avkopplande alltid. Jag fick en ansiktsmask och ansiktsmassage när jag låg i karet och medan den verkade fick jag en skön stunds avkoppling som trots att den var 20 minuter lång kändes den som ett ögonblick.
Japp, det är jag som ligger i karet

Nice!!!! :)

Och det var inte slut efter 30 minuters bubbel och mask.. Nej, sen avslutades det hela med 20 minuters ryggmassage :)

Så här fint var det på bänken där jag fick min massage.

En toppendag helt enkelt!

Jag somnade lycklig efter god hämtmat från Vita elefanten- mums med Thaimat.

3 kommentarer:

Leena sa...

Åååå vad härligt lyxigt.
Har du vunnit på lotto? :-)
Kram:Leena

Annso sa...

Haha!! tyvärr ingen lottovinst :)

Anonym sa...

Nu har jag hittat hit igen. Ja va mys vi hade!! Längtar till nästa gång. kraaammmmm