söndag 19 oktober 2008

De gäller att krångla till det





Tänk va enkelt det är med spontanbesök när man har bil. Idag besökte jag Ikea där jag mötte upp Jill. Lite shopping där sen fika på ett ställe jag nu inte minns namnet på. Hmm, kanske du Jill kan hjälpa mig med det :)
Fikastället hade en mkt konstigt grej. Vaniljmunk. 18 kr- inget konstigt. Kaffe 20 kr - inget konstigt med det heller. MEN sen hade de en serverings/serviceavgift på 5 kr. Nu till det märkliga. Vi fick själva ta det vi ville fika och hälla upp kaffet själva. Var är servicen?!
Jag kan köpa att de har ett hämtpris och ett pris om man stanna och fikar. Disk, torka bord..... osv, då kostar det i regel lite mer. MEN vore det inte enklare att bara säga att kaffet kostar 25?! Eller är det ngt jag inte fattar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt inte att det är tillåtet att ta ut en serviceavgift separat - i alla fall inte om det inte står tydligt vid ingången. Skitfånigt, vilket som.

Snygg bild du tog på Jill!

Myran sa...

JöSSeS.... du åker om 2 dar..!! så himla kul o få se Japan Live!!! ta många kort :)